Emoji Generator



In deze opdracht ga je een emoji generator uitbreiden en werkend maken. Open deze link en login met je email adres en wachtwoord. Lat op: Bewaar de sketch nu eerst onder een nieue naam in je eigen account.

Opdrachten:

  1. Bestudeer eerst de code. Als je stukjes code tegenkomt die je niet begrijpt, dat geeft niet. Je hoeft nog niet alle code te begrijpen om er mee te kunnen werken, achter een hoop zaken kom je vaak vanzelf door er mee te experimenteren. En anders kun je het meestal ook opzoeken in de referentie.

    In de code zijn al een aantal setjes ogen en een aantal monden aangemaakt, daar zie je verschillende functies voor. Bekijk welke ogen en monden allemaal beschikbaar zijn door in drawMouth() en drawEyes() andere functies aan te roepen. Deze staan nu standaard in gesteld op Mouth1() en Eyes1().

  2. En dan het echte werk, de generator werkend maken. De bedoeling is dat je programma elke 2 seconden willekeurig een nieuwe mond en willekeurig nieuwe ogen tekent, onafhankelijk van elkaar. Hiervoor heb je de random functie en if/else statements nodig. In de draw() functie is al geregeld dat drawEmoji() om de 2 seconden aangeroepen wordt, en die functie roept weer drawFace(), drawMouth() en drawEyes() aan. De code die jij gaat schrijven komt dus in deze laatste 2 functies te staan.

    Schrijf in drawMouth() een stuk code om willekeurig één van de Mouth functies aan te roepen. Dit kun je doen door een random getal te genereren en dat vervolgens als conditie in een if/else if statement te verwerken. Is dat gelukt dan gebruik je hetzelfde principe in de drawEyes() functie.

Referenties:

Inleveren

In het File menu van de webeditor, selecteer je Share. Kies Edit en deel de link met je docent.